Dle očekávání bylo dominantou výstavního stánku nové Stelvio. O něm ale až později, začneme pěkně postupně.
Na kraji stánku stál, působíc poněkud opomenutě, „bobřík“ neboli V9 Bobber v celočerném provedení. Ten do letošní sezóny vstupuje zcela bez úprav buď ve vystaveném celočerném provedení nebo černo-stříbrném provedení ve verzí S.E. Naopak V7, dostupná v mnoha barevných variantách verzí Stone i Speciale, se předvedla i v úplně nové speciální edici „Corsa“, která vychází z modelu Stone. Má ovšem efektní stříbrno-oranžové lakování, pár odlišných drobností, a hlavně fešáckou „závodní“ kapotku – takové retro-kafíčko. Za mě musím říci, že moc povedené (škoda jen, že nemá výfuky v chromu).
Loňská novinka V100 Mandello je stále novinkou, takže do nové sezóny vstupuje beze změn. Ona je „véstovka“ ani nepotřebuje, o čemž jste se mohli při zkušebních jízdách sami přesvědčit na loňském letním srazu.
To V85TT neboli „Tetka“ doznala mnohých změn a nových variant, kdy společnou změnou je upravený motor s variabilním časováním ventilů plnící EURO 5. Základní V85 a verze Travel dostala od letoška navíc inerciální jednotku. Úplnou novinkou je verze Strada určená pro silniční cestování. Místo drátových ráfků dostala silničnější a hlavně lehčí liťáky, manuálně výškově stavitelný větrný štítek (nikoli sklopný) nastavitelný za jízdy, a několik dalších designově-funkčních drobností.
Největší a nejočekávanější novinkou však bylo nové Stelvio. V záplavě „moderních“ ufo tvarů a jiných „abstraktních skulptur“ působí Stelvio velice elegantně až minimalisticky. Není ani obrovské (jako například nové „géeso“) ani mrňavé – je tak akorát. Při mých 184cm dosáhnu pohodlně oběma chodidly na zem, zalomení nohou i celková jízdní pozice je prostě akorát. Co se mi hodně líbí, na to, kolik je na motorce elektroniky, je vidět minimum kablíků a jiného „estetického bordelu“. Technicky se jedná v podstatě o zdvihnutou V100 s patřičnými úpravami pro občasnou návštěvu terénu.
Koneckonců, v nejbližších dnech by Stelvio mělo být k zapůjčení na testovací jízdu u většiny dealerů (ikdyž se bude jednat o převážně novinářské kusy). Třeba budete mít štěstí😉
Pokud se nic nepokazí, bude nové Stelvio k dispozici na letním srazu k testovacím jízdám. Kdo nechce čekat, může si alespoň přečíst první českou recenzi na webu motorkari.cz.
Poslední novinkou na našem trhu je nový dealer MG převážně pro Prahu a střední Čechy v Průhonicích u Prahy – MotoIn. Jedná se o velkého dealera majícího skaldem většinu modelů k prodeji i testovacím jízdám. Součástí je též autorizovaný servis a to i na počkání! Kdo to nemáte do Průhonic daleko, 6. dubna bude „otervíračka sezóny“ přímo v showroomu, tak jste všichni zváni (více info bude na FB).