A je to tu! Moto Guzzi na milánské výstavě EICMA oficiálně představila horkou novinku, kterou někteří již viděli v září v Mandellu – V100. Spolu s ní továrna uvolnila i bližší specifikace stroje, o nichž se hojně diskutovalo.
Srdce Vé-stovky, která by se asi dala nejblíže přirovnat jako nástupce Brevy či Sportky, tvoří zbrusu nový vodou chlazený motor o obsahu 1042ccm, který si, ač „vodník“, zachoval alespoň symbolické žebrování (dnes už vzácné). Motor je samozřejmě uložen podélně, jak se na pořádnou Guzzi sluší. Novinkou je však umístění sání a svodů. Vodník již nevyžaduje plnění zezadu a svody zepředu kvůli chlazení, a tak mandelští umístili plnění shora a svody směrem dolů, čímž zmizela pro Guzzi tak typická dopředu vystrčená kolínka svodů. Na tuto designovou novinku si možná budou mnozí déle zvykat, nicméně je díky tomu více místa pro kolena. Motor má rozvody systému DOHC a jeho 115 italských plnokrevníků a 105 Nm (křivka momentu by měla být velmi plochá) se na zadní kolo přenáší pomocí hydraulicky ovládané spojky, šestikvaltu a jednostranné kyvky nové generace (bez pomocné tyče záchytu momentu), která je pro Guzzi zcela netradičně na levé straně! Na straně pravé pak sídlí dnes už, bohužel, stále vzácnější klasická koncovka výfuku v decentním nerezovém provedení. Díky nesmyslným euronormám se ani zde nevyhneme masivnímu boxu katalyzátoru. Ten se vešel pod motor a na rozdíl od mnoha (většiny?) současných motorek vypadá v mezích možností vcelku decentně a ne jako pěst na oko.
Elektroniku nemá cenu moc rozebírat – standardní armáda pomocníčků včetně jízdních režimů s mnohým nastavením včetně příplatkového semiaktivního podvozku od páně Öhlinse. O zobrazení všeho se stará moderní 5“ TFT panel. Klasické budíky (či aspoň jeden budík), bohužel zcela chybí.
Lahůdkou by měla naopak být adaptivní aerodynamika, která přesným řízením všech pohyblivých prvků (deflektory včetně čelního štítku) má odlehčit náporu vzduchu na jezdce. To se na cestách může hodit. A že to Guzzi s V100 myslí s cestováním vážně, je zřejmé i z přítomnosti skrytých držáků pro boční kufry pod zadní boční kapotáží. Sedlo vypadá také velice pohodlně, tak už se jen zbývá těšit, jaké příslušenství najdeme v katalogu, a jaká bude cena, která zatím určena nebyla.
Moto Guzzi opět ukázala, že když se chce, není problém postavit ve všech ohledech vyspělý a moderní motocykl, který je ale věren historii značky a nebojí se ani nenásilných retroprvků. Mnozí z nás asi mají o čem přemýšlet, nová V100 určitě za hřích stát bude!
Zdroj obrázků: Moto Guzzi
Takovou mašinu bych chtěl.
Postavit kolem toho motoru něco jako Griso:) To by bylo…
jojo griso je moc hezký taky
Moc se jim to povedlo už se těšim až se na tom svezu. Konečně nco co má koně a moderní design. A není to vydechlé jak TTčko.
I ty barvy jsou super. A nebude to vážit půl tuny :-))))